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Armenian massacres, 1915-1923 --- Arméniens, Massacres des, 1915-1923. --- -Armenian genocide, 1915-1923 --- Armenian question --- World War, 1914-1918 --- Atrocities --- Armenian massacres --- -Armenian massacres --- Arméniens, Massacres des, 1915-1923. --- Armenian genocide, 1915-1923 --- 855.3 Genocide --- Armenian Genocide, 1915-1923 --- Genocide --- Armenian massacres, 1915-1923 - Turkey.
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A free open access ebook is available upon publication. Learn more at www.luminosoa.org. How do victims and perpetrators generate conflicting knowledge about genocide? Using a sociology of knowledge approach, Savelsberg answers this question for the Armenian genocide committed in the context of the First World War. Focusing on Armenians and Turks, he examines strategies of silencing, denial, and acknowledgment in everyday interaction, public rituals, law, and politics. Drawing on interviews, ethnographic accounts, documents, and eyewitness testimony, Savelsberg illuminates the social processes that drive dueling versions of history. He reveals counterproductive consequences of denial in an age of human rights hegemony, with implications for populist disinformation campaigns against overwhelming evidence.
Armenian massacres, 1915-1923. --- Genocide --- SOCIAL SCIENCE / Criminology. --- Sociological aspects. --- Sociology of genocide --- Sociology --- Armenian massacres, 1915-1923 --- Armenian question --- World War, 1914-1918 --- Atrocities --- Armenian Genocide, 1915-1923. --- Law & Society
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956.6 --- Armenian question --- Armenian massacres, 1894-1896 --- Armenian massacres, 1909 --- Armenian massacres, 1915-1923 --- Armenians --- -815 Geschiedenis --- 821.5 Mensenrechten --- 845 Religie --- 846.2 Racisme --- 850 Vrede- en conflictstudies --- 855 Oorlogsvoering --- 855.3 Oorlogsmisdaden/Genocide --- 858 Geweld --- 883.4 West-Azië --- 884.4 West-Europa --- Ethnology --- Indo-Europeans --- Armenian genocide, 1915-1923 --- World War, 1914-1918 --- Geschiedenis van Armenië, Koerdistan --- Atrocities --- 956.6 Geschiedenis van Armenië, Koerdistan --- 815 Geschiedenis --- Genocide
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Minas de Riotinto, 4 février 1888 : des milliers de mineurs et d’habitants des villages alentour manifestent contre les calcinations de pyrites à l’air libre pratiquées par la Rio Tinto Company, dont les fumées toxiques affectent gravement la santé publique, l’agriculture, l’environnement. Placée au milieu d’une foule pacifique, l’armée tire sans sommation, faisant près de 200 morts, bilan travesti par les autorités, sans équivalent dans l’Europe du temps. À partir de centaines de documents d’archives inédits, cet ouvrage inscrit le drame de « el año de los tiros » dans une décennie de luttes locales tout en décryptant les stratégies et responsabilités des différents pouvoirs, compagnie minière, politiques, experts. Le conflit et le massacre conduisent à une réflexion sur le fonctionnement même du régime de la Restauration et, au-delà de l’Espagne, sur les comportements des populations et de l’ensemble des acteurs devant une catastrophe environnementale. Minas de Riotinto, 4 de febrero de 1888: el ejército dispara sobre más de 10.000 personas que se manifiestan para reclamar el cese de las calcinaciones de piritas al aire libre. El balance de la masacre es de casi 200 muertos. Este acontecimiento, inaudito en Europa, es el origen de una investigación sobre diez años de luchas que sostuvieron los municipios y sobre las estrategias y responsabilidades de los distintos poderes implicados (compañía minera, políticos y expertos) ante una catástrofe ambiental.
Industries --- Industrias --- Massacres. --- Masacres. --- History --- Historia --- Atrocities --- Persecution --- Industrial production --- Industry --- Economics --- Industries, Primitive --- catastrophes environnementales --- industrie minière --- impérialisme --- Rio Tinto Company --- Restauration --- Andalousie --- protestation populaire --- XIXe siècle
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800 Collectie Vlaams Vredesinstituut --- 813 Methodologie --- 821.5 Mensenrechten --- 841 Politiek Bestel --- 855.3 Oorlogsmisdaden/Genocide --- 872 Massavernietigingswapens --- 883.4 West-Azië --- Kurds --- Iraq --- Ethnic relations --- Massacres --- Genocide --- Cleansing, Ethnic --- Ethnic cleansing --- Ethnic purification --- Ethnocide --- Purification, Ethnic --- Crime --- Ethnic relations.
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Dossier on the situation of the Yazidis, who are members of a non-christian and non-muslim religious sect among the kurds in Turkey.
Yezidis --- Kurds --- Refugees --- Kurdes --- Turkey --- Turquie --- Ethnic relations. --- Relations interethniques --- Armenian massacres, 1915-1923 --- 821.1 Volkenrecht --- 844.1 Minderheden --- 844.3 Migratie en vluchtelingen --- 845 Religie --- 883.4 West-Azië --- 884.4 West-Europa --- Jezides --- Yazidis --- Armenian Genocide, 1915-1923 --- Religious adherents
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This book is a comprehensive presentation of humanitarian intervention in theory and practice during the course of the nineteenth century. Through four case studies, it sheds new light on the international law debate and the political theory on intervention, linking them to ongoing issues, and paying particular attention to the lesser known Russian dimension.The book begins by tracing the genealogy of the idea of humanitarian intervention to the Renaissance, evaluating the Eurocentric gaze of the civilisation-barbarity dichotomy, and elucidates the international legal arguments of both advocates and opponents of intervention, as well as the views of major political theorists. It then goes on to examine four cases as humanitarian interventions: the Greek War of Independence (1821-31), the Lebanon and Syria (1860-61), the Bulgarian atrocities (1876-78), and the U.S. intervention in Cuba (1895-98).
Humanitarian intervention --- International Relations --- Law, Politics & Government --- History --- Intervention (International law) --- Humanitarian intervention. --- 1800 - 1899 --- Social Science / Philanthropy & Charity --- Annals --- Auxiliary sciences of history --- Philanthropy --- charity --- international relations --- modern history --- sociology --- Ottoman Empire --- Russia --- civilization. --- humanity. --- international law. --- intervention. --- massacres. --- non-intervention. --- sovereignty. --- tyranny.
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Esta obra examina las potencialidades y limitaciones del concepto de lo político de Carl Schmitt a la hora de acercarse a las lógicas de guerra y conflicto presentes en la masacre efectuada por los paramilitares en contra de las mujeres wayuu de Bahía Portete, en la Guajira colombiana. Por una parte, la teoría de Schmitt resulta provechosa a la hora de dar cuenta de violencias y enemistades que definieron el carácter del conflicto entre paramilitares y wayuu, y en este sentido, el diálogo que se entabla entre el caso y la teoría abre nuevas perspectivas para abordar lo sucedido en Bahía Portete. Pero, por otro lado, los conceptos de Schmitt se quedan cortos en el momento de dar cuenta de lógicas de violencia extrema, en particular, aquellas relacionadas con la sexualidad.
Goajiro Indians --- Indios Goajiro --- Massacres --- Masacres --- Atrocities --- History --- Persecution --- Guajira Indians --- Guajiro Indians --- Wayu Indians --- Wayuu Indians --- Indians of South America --- Social conditions. --- Condiciones sociales. --- Schmitt, Carl, --- Schmitt-Dorotić, Carl, --- Dorotić, Carl Schmitt-, --- Shumitto, Kāru, --- Shmitt, Karl, --- שמיט, קרל, --- Šmit, Karl, --- Frente Contrainsurgencia Wayú (Colombia) --- Politics and government
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Ce livre prend pour objet les représentations d’un massacre colonial, la répression sanglante de tirailleurs sénégalais, ces soldats ouest-africains de l’Empire français, survenue au camp de Thiaroye, à proximité de Dakar, le 1er décembre 1944. Plus de soixante-dix ans après les faits, cet événement reste un sujet de controverse historiographique. Ce qui a longtemps été considéré par l’armée française comme une mutinerie apparaît plutôt comme une tuerie organisée par les officiers coloniaux présents à Dakar. Fruit d’un long et patient travail sur les archives de ce drame, cet ouvrage retrace les réappropriations passées et actuelles de cet événement au Sénégal, à travers diverses temporalités permettant de lire la trajectoire de la nation sénégalaise postcoloniale en suivant la mobilisation d’imaginaires historiques. Aujourd’hui, au Sénégal, les représentations attachées à l’événement du 1er décembre 1944 apparaissent comme un des paradigmes de la mémoire coloniale. Décrire ces usages du passé sur plusieurs décennies permet alors d’envisager l’articulation entre des mémoires dominantes – officielles ou non –, des formes particulières de rappel du passé et le rôle de ce passé dans certaines dynamiques identitaires.
Mutiny --- Massacres --- World War, 1939-1945 --- History --- Atrocities --- France. --- Colonial forces --- Thiaroye-sur-Mer (Senegal) --- European War, 1939-1945 --- Second World War, 1939-1945 --- World War 2, 1939-1945 --- World War II, 1939-1945 --- World War Two, 1939-1945 --- WW II (World War, 1939-1945) --- WWII (World War, 1939-1945) --- History, Modern --- Persecution --- Mutinies --- Insubordination --- Military offenses --- Naval offenses --- France combattante. --- Tiaroye (Senegal) --- Thiaroye-sur-Mer, Senegal --- Tiaroye-sur-Mer (Senegal) --- Tiaroye-Mer (Senegal) --- mémoire --- colonisation --- histoire contemporaine
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Der Band behandelt in einem transdisziplinären Ansatz verschiedene Aspekte der Zerstörung der Grabeskirche zu Jerusalem am 28. September 1009 auf Befehl des fatimidischen Kalifen al-Hakim in ihrem historischen Kontext. Es werden die ideologischen Ursachen und die Folgen beleuchtet und das Bauwerk selbst näher untersucht. Arabisten, Byzantinisten, Judaisten, Mediävisten, Kunsthistoriker, Orientalisten sowie Vertreter der Nordistik liefern Beiträge zu einem fachübergreifenden Diskurs. Dabei gerät zum einen das Verbindende und Gemeinsame der verschiedenen Religionen und Kulturen zunächst stärker in den Blick als die Trennlinien und Unterschiede. So waren etwa bei den christlichen Feierlichkeiten in der Grabeskirche zu Jerusalem auch zahlreiche Muslime anwesend, war die Mutter des Kalifen selbst eine Christin und wurde die Kirche nach ihrer Zerstörung von der fatimidischen Regentin Sitt al-Mulk wieder aufgebaut. Zum anderen aber wurden die Ereignisse zum Auslöser von Judenpogromen in Westeuropa, und sie begünstigten die Entstehung der Kreuzzugsideologie. Damit vertieften sie letztlich die Gräben zwischen den verschiedenen Religionen und Kulturen.
Church history --- Christian shrines --- Christian pilgrims and pilgrimages --- Church buildings --- Religious facilities --- Pogroms --- History --- Destruction and pillage --- Ḥākim bi-Amr Allāh, --- Church of the Holy Sepulchre (Jerusalem) --- Church history - 11th century --- Christian shrines - Jerusalem --- Christian pilgrims and pilgrimages - Palestine - History --- Church buildings - Jerusalem --- Religious facilities - Destruction and pillage --- Jérusalem --- Saint-Sépulcre (Jérusalem) --- Ḥākim bi-Amr Allāh, - Caliph of Egypt, - 985-approximately 1021 --- Pogroms. --- History. --- Destruction and pillage. --- Ḥākim bi-Amr Allāh, --- Church of the Holy Sepulchre. --- Jerusalem. --- Christian holy places --- Holy places, Christian --- Shrines --- Pilgrims and pilgrimages, Christian --- Pilgrims and pilgrimages --- Destruction of religious facilities --- Pillage --- Genocide --- Jews --- Massacres --- Churches --- Buildings --- Church facilities --- Church architecture --- Persecutions --- حاكم بأمر الله، --- حكيم بعمر الله --- Church of the Holy Sepulcher (Jerusalem) --- Khram Voskresenii︠a︡ Gospodni︠a︡ v Ierusalime --- Heilige Grabeskirche zu Jerusalem --- Iglesia del Gloriosísimo Sepulcro del Señor (Jerusalem) --- Iglesia de la Resurrección del Señor (Jerusalem) --- Santo Sepolcro (Church : Jerusalem) --- Church of the Resurrection (Jerusalem) --- Basilica del Santo Sepolcro (Jerusalem) --- Basilique du Saint-Sépulcre (Jerusalem) --- P. Taphos (Jerusalem) --- Panagios Taphos (Jerusalem) --- Hieron Koinon tou P. Taphou (Jerusalem) --- Hieron Koinon tou Panagiou Taphou (Jerusalem) --- Hieros Koinos tou Panagiou Taphou (Jerusalem) --- Naos tēs Anastaseōs (Jerusalem) --- Grabeskirche in Jerusalem
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